dijous, 4 de novembre del 2010

Qüestionari

RAMONA, ADÉU. MONTSERRAT ROIG

Recerca: 
Martínez campos:

Weyler:

FAI:

Cultura de la Dona (pàg. 86)

Tècniques narratives:

Focalització interna:

Narrador homodiegètic:

Narrador heterodiegètic:

Qüestionari (pàgines 1-150)

• Com és la relació entre la Mundeta Jover i en Francisco Ventura? On viuen? Com és descrit en Francisco? A què es dedica? Com s’ha fet rica la família? On van de viatge de noces? Quina percepció té de la ciutat la M. Jover?

• Explica com és la relació amorosa entre la M. Claret i en Jordi Soteras. Com és descrita? On i quan es van conèixer? Amb qui viu la M. Claret? (pàg. 66)

• Com és descrita la M. Ventura? Qui és el narrador? (pàg. 72)

• Qui és la Kati? Com és descrita i per part de qui? (pàgs. 72/ 102-103)

• Per què afirma que es casa l’àvia? (pàg. 73)

• Quina educació va rebre la M. Jover? (pàgs. 74-75)

• Qui és en Nito? I la Telele? (pàgs. 111-116)

• Com és descrit en Joan Claret, des del punt de vista de la seva filla? (pàgs. 81/ 93-94)
 
• Quin retrat fa de la M. Claret en Jordi? (pàg. 82-83)

• Quins són els fets històrics literaturitzats a la pàg. 87?

• Què significa l’última frase de la pàgina 90: “Hi ha un abisme entre el que m’escriu i el que em dóna”

• Qui és la Gèlia? Des de quan dormia nua la M. Claret? (pàg. 92)

• Pàgs. 94-97. Qui és el narrador?

• Quin és l’element simbòlic que apareix a les pàg. 99 i 118 i què representa?

• Quants germans té la M. Claret? (pàgs. 99-101)

• A quin bàndol pertany el marit de la tieta Sixta?

• Quin fet de la vida de la M. Jover es relata a les pàg. 109?

• Com és el dia a dia de la M. Jover?

• Com i on es van conèixer la M. Ventura i l’Ignasi Costa? Quina edat té la M. Ventura? On el tornarà a veure?

• Quines són les afeccions d’en Francisco (pàgs. 128-130)?

• Fes un resum de les pàgines 131-135? (quina visió té la M. Claret de l’àvia i de la mare; com van viure la guerra)

• Amb què compara l’amor l’Ignasi? (pàgs. 143-144)

• Quina visió de Barcelona té la M. Claret? (pàg. 148)

• Com és la relació entre la M. Jover i en Francisco? (pàg. 151)

• Què ha passat entre les pàgines 152-157?

• Per què l’autora introdueix fragments en francès


Qüestionari (pàgines 150-200)
· Quina visió té de la ciutat de Barcelona la M. Ventura? (p. 159)

· On es trasllada a viure la M. Jover? Quines diferències hi ha entre els dos carrers? (p. 161-162)

· Pàgines 163-167: fes-ne un resum i justifica l'actuació de la M. Claret.

· Com és l'estudiant que veu cada dia la M. Jover a la dispesa que hi ha al davant del seu pis? Com es diu?

· Pàg. 168: Quina és la tècnica narrativa utilitzada?

· A què es vol dedicar en Jordi? (pàg. 172)

· Comenta la següent afirmació d'en Jordi: (172)
Arribarà un dia en què potser no podrem expressar-nos amb les paraules que sabem, però no hi haurà ningú, ningú, d'aquest món, que ens faci oblidar el que som.

· Quins són els elements simbòlics que apareixen a les pàgines 173 i 175?

· A què es dediquen les dones de classe burgesa? (pàg. 185) 

· Resumeix la descripció que fa la M. Claret de l'àvia (pàg. 183)

· Qui explicava a la M. Claret les  històries d'aventures que més li agradaven? (pàg. 188)

· Com i quan mor la Kati? (pàg. 190)

· Busca la composició poètica de Salvat-Papasseit, els primers versos de la qual trobem reproduïts al final de la pàgina 190?

· Pàgina 191: Li tenia por i no s'esforçava a amagar-la davant dels fills. Semblava que hagués comès un pecat molt greu, algun fet imperdonable de joventut. A què pot fer referència aquest "pecat de joventut"?

· Amb quins 4 adjectius defineix en Nasi la família Claret? (pàg. 192)


· Quina decisió pren la M. Claret? Com defineix la relació que té amb els éssers més propers? (pàgs. 192-193)


· Quina reflexió fa la M. Jover sobre la llengua vehicular per a la poesia a la pàgina 193?

· Quina edat tenia la M. Jover quan es va casar? (pàg. 194)

· Busca informació sobre la Mata Hari i Ninotchka? (pàg. 196)